FANDOM

Salim al Kupar
Sctit-salim.jpg

Kjønn Han
Rase Vaskebjørn
Tilhørighet Cooper klanen
Våpen Scimitar

Salim al Kupar var Slys forfeder fra Arabia. Han ble ofte sagt åvære like smart som 40 tyver, en referanse til Ali Baba.

Tyver i TidRediger

Sly møtte Salim når han reiste i tid til Gamle Arabia - et land av magiske lamper, flygende tepper og tapte skatter. Sly oppdaget at Salim nærmet seg pensjonsalder og ser frem til å ta en liten pause fra tyveri, men de siste hendelsene hadde satt en stopper for disse planene. Sly og gjengen måtte lokke litt trassig Salim tilbake i aksjon som de jobbet sammen for å gjenopprette hans arv. 

Salim var på et oppdrag for å frigjøre en av medlemmene i banden av tyver fra et merkelig fengsel. For å gjøre det, brukte han hans signatur evne -  Kobra Klatring. Denne teknikken tillot ham å raskt stige vertikale tau, kjetting eller stolper for å raskt unngå et angrep.

Salim hadde sin eget personlige flygende teppe. Mens Sly hadde paraglider fikk Salim sin egen eksklusive flygende transport. Det magiske teppet ga Salim evnen til å gli sin vei over avgrunner og lure seg unna sine fiender med letthet og Arabian stil. 

I form av personlighet, er Salim ikke så ivrig etter å ha Bentley informere ham om hvordan han skal å gjøre sin jobb, og minner ham om at det er ham risikere livet for å redde et medlem av gjengen hans, ikke Bentley. Han er også trygg på sine evner, mye som Sir Galleth.

Tilfeldig wiki